Új jelszó kérése

Hogyan válasszak futópadot?

 1. Futópad motor: Lóerő (LE) és a maximális sebesség


Azonos sebesség mellett egy erősebb futópad motor természetesen kiegyensúlyozottabban működik, mint egy gyengébb. A futópad gyártók kétféle paramétert használnak a technikai adataiban: a megengedett legnagyobb felhasználói, és az ajánlott felhasználói testúlyt, ami a futópad motor teljesítményétől függ, ezért figyeljünk mindig arra, hogy a testsúlyunknak megfelelő motorteljesítményű futópadot válasszunk. Ha a maximális sebesség döntő szempont számunkra, ügyeljünk arra, hogy bőven hagyjunk magunknak fejlődési lehetőséget a futópadnál megadott maximális sebesség eléréséig. Otthoni futópadok általában "DC" egyenáramú motorral vannak felszerelve, de vannak egyes futópad gyártók, pl. a BH Fitness, aki a professzionális edzőtermi futópadok-ra jellemző "AC" váltakozó áramú erősebb és hosszabb élettartamú motorokat építették bele egyes otthoni futópadokba is.

2. Futófelület nagysága


A nagyobb és szélesebb futófelülettel növekszik a futás komfortja és a lépés biztonsága. Minél magasabb a felhasználó, ami meghatározza a lépéstávolságot, annál hosszabb és szélesebb futófelület ajánlatos vásárolni.


3. Izületkímélő rendszer
 

Az otthoni futópad gyártók többsége már használja a napjainkban már alapnak számító izületkímélő rendszert a futópadok esetében. Nagy jelentőséggel bírnak ezek a rázkódást, ütést elnyelő futófelületek. A BH Fitness, Panatta, és a Steelflex futópadok saját szabadalom alapján kifejlesztett, teljesen ízületkímélő rendszerrel rendelkeznek.


4. Manuális illetve elektronikus dőlésszög beállítás


A belépő szintű futópadoknál a dőlésszöget csak manuálisan, a futópad elindítása előtt, kézzel lehet beállítani. Programozható (elektronikus) dőlésszög beállításnál az edzés során egy gombnyomással lehet változtatni a dőlésszöget,  így futópad márkájától  függően akár 10-15%-os hegyre futás is megoldható.


5. Programok


Egyes futópadok tartalmaz gyárilag beállított edzésprogramokat,  amik a terhelést, vagyis a sebességet és az emelkedést a felhasználónak nem manuálisan kell állítani, hanem azt a kiválasztott programnak megfelelően a futópad automatikusan szabályozza. A különböző programok a futás során sokoldalúságot biztosítanak, ezáltal növelik az edzés motivációt. Néhány futópad még a felhasználó által szerkesztett 1-2 saját edzésprogramját is tárolni tudja.


6. "HRC" pulzusszám alapú edzésprogramok


A futópadok többsége rendelkezik a pulzus mérésére szolgáló szenzoros kézi pulzusmérő rendszerrel, ahol általában a futópad kapaszkodóján lévő pulzusmérő érzékelőit mindkét kézzel megfogva információt kapunk a pillanatnyi pulzusunk  alakulásáról. A pulzusmérés fejlettebb formája, mikor nem kell futás közben a kapaszkodót markolni, hanem a mellkasunkra helyezett pulzusmérő segítségével (HRC öv) lehet EKG pontosságú információhoz jutni a pulzus folyamatos változásáról, úgy, hogy a futópad kijelzője a rádió frekvencián továbbított jelét érzékeli.

Azok a futópadok, amik tudják a HRC programot mellkasöves pulzusmérő öv alapján, azok a korhoz, nemhez, magassághoz, testsúlyhoz és bizonyos edzési célokhoz (például teljesítménynövelő edzéshez, zsírégetéshez, stb.) alkalmazkodóan a futópad számítógépe meghatározza a futó számára leginkább megfelelő pulzusszámot, illetve pulzustartományt.


7. Helyigény (összecsukható vagy nem összecsukható)

A legtöbb otthoni futópad összecsukható egyetlen könnyed mozdulattal. A futópad függőleges helyzetbe állítható. Az összehajtással a futópad helyigénye jelentős mértékben csökkenthető, valamint a futópad mozgatása egyszerűbben és könnyebben kivitelezhető.