7 ok, amiért a testépítőknek több vizet kell inni

A víz minden anyagcsere folyamathoz szükséges, beleértve a fehérjék a szervezetbe való beépítéséhez. A magasabb intenzitású edzések mellett erősen ajánlott a fokozottabb vízfogyasztás.  A dolog egyszerűségének ellenére sokan ezt gyakran figyelmen kívül hagyják. A víz az életünk része, bolygónk felszínét 70%-ban borítja, ugyanilyen arányban alkotja testünket is.

 
1. Nem iszunk elegendő mennyiségű vizet
 
A szénsavas italok és a kávé nem számít bele a napi szintű vízfogyasztásba. Annak ellenére, hogy ezek is folyadékok a kávéban lévő koffein segíti a szervezet folyadék vesztését. Erre a test úgy válaszol, hogy vizet tart vissza. Általánosságban elmondható, hogy napi 8 pohár víz fogyasztása elegendő, ha intenzív edzéseket végzünk, akkor a bevitt víz mennyiségét meg kell növelni. Van olyan elmélet is, hogy minden 20 kg testtömeg után tanácsos 1 liter vizet fogyasztani.
 
2. A víz segíti a méreganyagok távozását a szervezetből
 
A víz segíti a méreganyagok és más anyagcsere folyamatok káros melléktermékeit kiüríteni a szervezetből. A vízfogyasztás különösen fontos, ha az étrendünk jelentős mennyiségű fehérjét tartalmaz. A testépítők tömegnövelő fázisában a vízivás azért fontos, mert ez segíti a vesék hatékonyabb működését.
 
3. A víz segíti a zsírok lebontását
 
Ha nem iszunk elegendő vizet, a vesék nem működnek megfelelően. Ha ez bekövetkezik, a máj besegít a vesék munkájának elvégzésében. A máj jelentős szerepet tölt be a zsírok elégetésében, a már eltárolt zsírokat bontja le. Ha a májnak plusz munkát kell végezni, a zsírégetési képessége lecsökken.
 
4. A vízfogyasztás csökkenti a szervezet folyadék visszatartását
 
Ellentétben az általános felfogással, a víz igenis gátolja a test vizessé válását. Ha a szervezet külső forrásból nem jut elegendő mennyiségű vízhez, akkor a szervezet erre válaszként visszatartja a benne lévő vízmennyiséget és bekövetkezik a vizesedés. A sejtek térfogata megnövekszik a megemelt víztartalom miatt, így a bőr puhának és puffadtnak tűnik.
 
5. A vízfogyasztás garantálja a szervezet egészséges működését
 
Ha túl kevés vizet iszunk, a szervezet a szervektől vonja el a naki szükséges vízmennyiséget, ezért azok teljesítménye leromolhat. A víznek további fontos szerepe van a bevitt táplálékok hatékonyabb emésztésében. Különösen fontos ez azon személyeknél, akik napi szinten több mint 4000 kalóriát juttatnak be a szervezetükbe.
 
6. A vízfogyasztás segíti a túl sós étrend káros hatásainak megszüntetésében
 
Ha a víz visszatartás egy krónikus probléma, ez talán annak köszönhető, hogy az étrend bővelkedik sókban. Ha a szervezetben magas a nátrium koncentráció, a víz visszatartása fokozódik. A probléma megoldása a szervezet nátrium tartalmának csökkentése és/vagy a megemelt vízbevitel a szervezetbe.
 
7. A víz segíti a táplálék kiegészítő termékek jobb hasznosulását
 
A kreatin alapú termékek csak akkor működnek igazán jól, ha elegendő mennyiségű vizet iszik, ugyanis ezek a termékek vizet szállítanak az izomsejtekbe és megteremtik az ideális feltételeket az izmok méretének növelésére. Továbbá az intenzív edzések nem lehetnek igazán hatásosak, ha nem gondoskodunk a megfelelő mennyiségű vitamin és ásványi anyag bevitelről a szervezetbe. Néhány vitamin vízben oldódik (C, B) és ezeknek a hatása csak a víz jelenlétében érvényesül igazán. A szervezetbe juttatott rostok a víz hatására megduzzadnak (térfogatuk megnő) és így kialakul bennünk a telítettségi érzet, így az éhség problémája jelentősen lecsökken.