FITNESZGÉPEKRŐL TÖBBET

Hogyan használd az elliptikus trénert

2019.08.23 17:15
Hogyan használd az elliptikus trénert

Az egyedi tervezésnek köszönhetően a lábaid ovális (elliptikus) pályán mozognak, míg a karjaidat előre-hátra mozgatod, így a teljes tested dolgozik. A gépet nagyon könnyű használni, ízületkímélő, főleg a térdre tekintve.

A jó elliptikus technika. Az edzéseidet mindig fokozatos bemelegítéssel kezdd. Az elliptikus gépen való edzés előtt pár percig sétálj, fokozatosan növelve a sebességet. Vagy kezdj az elliptikus tréneren nagyon alacsony intenzitáson néhány percig. Első alkalommal kérj meg egy edzőt, hogy segítsen. Fontos észben tartani, hogy minden gép egy kicsit más, így ha nem érzed biztosnak a dolgot, inkább kérj segítséget. Butaságnak tűnhet, de mindössze néhány perc elolvasni a gép használatiában lévő utasításokat. Lépésről lépésre egyszerűen elmagyarázza az adott gép használatát.

Előszőr lépj fel az alsó állásban lévő pedálra, majd ezt követően a felül lévőre, arccal a kijelző felé. Általában nem történik semmi, amíg nem kezded el hajtani az elliptikus trénert, ilyenkor kapcsol be. A kijelző bekapcsolásához kezd el előre hajtani az elliptikus gépet, a lábaiddal pedálozol, a karjaiddal pedig egyenlően húzol és tolsz.

Kövesd a kijelzőn lévő utasításokat az előre beállított program kiválasztásához, vagy egyszerűen csak válaszd a manuális módot és állíts be mindent magadnak. Az előre fele való pedálozás ajánlott, ugyanis ez szimulálja a valós mozgást és jobban kíméli a térdet, mintha hátrafele hajtanánk. A le és fel nyilak vagy a középső állító gomb (hajtástól függöen változhat) segítségével csökkentheted és növelheted az ellenállást.

A legtöbb elliptikus tréner középső fix vagy mozgó karjaiban van beépített pulzusmérő, hogy tudd követni az edzés intenzitását. Maradjon a törzsed egyenes, ne dőlj előre vagy hátra. Egyensúlyban kéne maradnod kapaszkodás nélkül is. Ne szorítsd túlságosan a karokat. Nézz előre. Ha edzés közben szédülni kezdesz, vagy bármilyen fájdalmat érzel, lassíts le vagy állj meg. Leszállás előtt győződj meg róla, hogy a gép már nem mozog.

Tippek! Kutatások szerint az elliptikus tréner ugyanolyan kardiovaszkuláris előnyökkel jár, mint a futás, de sokkal kíméletesebb az ízületekkel. Ezáltal ideális azoknak, akiknek ízületi fájdalma vagy ízületi gyulladása van. Fontos tudni, hogy az erősebb csontok építése és a csontritkulás elkerülése érdekében nagyobb becsapódású gyakorlatokra van szükség. Tehát ha csak az elliptikus trénert használod, érdemes lehet súlyzós edzéseket is beiktatni a heti edzésekbe.

Az elliptikus trénerek nem igazán igényelnek egyensúlyt vagy propriocepciót és nem is szimulálják a „való világ” aktivitásait. Tehát ha a mindennapi élethez való fittséget szeretnél javítani, akkor érdemes funkcionális elemeket is belecsempészni az edzéseidbe.

Válogass minőségi elliptikus tréner kinálatukból! Irány az elliptikus trénerek áruháza (LINK)