A tömegnövelés alapjai

A tömegnövelés alapjai

Sport8
2018.06.21 15:03
A tömegnövelés alapjai

Először is mindenféleképpen azt kell eldönteni, hogy pontosan mit is szeretnénk, mert nagyon sokakban az a kép alakul ki, mikor elkezdenek edzeni, hogy szeretném átdolgozni a testem, azaz az 5kg zsírt 5kg izommá alakítani és lehetőleg a has tájékáról menjen felfelé a mell, illetve a bicepsz környékére. Ez egy nagyon jó elhatározás, de sajnos a test nem így működik! Mivel mindennek az alapja a táplálkozás, ezért a tömegnöveléskor megnöveljük a kalória bevitelt, fogyásnál pedig csökkentjük. Éppen ezért nem lehet egyszerre izmosodni is és fogyni is, hacsak nem vagyunk kivételes adottságúak.

A tömegnövelés alapja tehát az étkezések számának, illetve mennyiségének a növelése. Egy átlagos ember napja áll ugye 3 étkezésből, ami nem éppen megfelelő erre a célra. Egyrészt nem lehet a megfelelő kalóriát bevinni 3 étkezéssel, másrészt túl sok idő telik el két étkezés között és az izmoknak folyamatos tápanyag ellátásra van szüksége. Éppen ezért picit csökkentsük az adott mennyiséget, viszont minimum 5 étkezés legyen a kiindulási pont. Így nem terheljük le a gyomrunkat, viszont több tápanyagot tudunk bevinni. Például a napi 3x700kalória helyett már az 5x500 is működhet!

A tömegnövelés legfontosabb lépése tehát, hogy testsúlytól és céltól függően, de megnöveljük a napi kalória bevitelünket. Igen ám, de van, amikor az ember azt mondja, hogy elég nem bírok többet enni, mindig csak puffadok, hányingerem van, ha csak még egy adag kajára nézek. Ez általában akkor következik be, ha valaki nem 1-2 kilóval akarja növelni a testtömegét, illetve ha egyszerűen olyan alkat, aki akármennyit eszik, nem fejlődik. Ilyenkor lehet nagy segítség a Nutrend tömegnövelő táplálékkiegészítők használata!

Két részre lehet osztani a tömegnövelőket. Az egyik a kalóriát nem tartalmazó, és amelyik igencsak tartalmazza. Ha az az eset adódik, amiről már fentebb beszéltem, akkor nyílván az utóbbira van szükségünk, mivel így folyékony állapotban be tudunk juttatni 1-2  turmix-szal további 500-1000 kalóriát és mivel ezeket könnyebb emészteni, hamarabb is leszünk éhesek, nem beszélve arról,hogy egy edzés után mennyivel gyorsabban jut el így a tápanyag az izmokhoz, mint szilárd tápanyagból.

A kalóriát nem tartalmazók csoportjából a legismertebb a kreatin. Önmagában akkor érdemes használni, ha a fehérje-szénhidrát-zsír bevitel optimális és kell egy kis plusz a fejlődéshez. A tömegnövelő gyártó cégek, azért erre is találtak megoldást, mert egyre több termék tartalmaz kis, illetve nagyobb mennyiségben kreatint, így aki igazán nagy fejlődést akar, annak nem kell kompromisszumot kötnie!

A lényeg tehát, hogy minden a bevitt tápanyagon múlik és hiába végezzük a legjobb és legprofibb tömegnövelő edzéstervet,ha a napközbeni szendvicsekkel és egy leves második kombóval próbáljuk az ehhez szükséges tápanyagot biztosítani.

Nézzük át az étrendünket, reformáljuk meg tömegnövelő étrendünket és fejlődjünk az elképzelt kép irányába!

Válogass minőségi tömegnövelő kínálatukból! Megveszem MOST!